Estakáda Ústí n. L. – Mojžíř: Demolice a příprava nové mostní konstrukce

V rámci stavby I/62 Mojžíř, estakáda ev. č. 62-007 probíhá zásadní proměna dopravní infrastruktury v Ústeckém kraji na silnici I. třídy ve směru z krajské města podél toku Labe na Děčín. Investice zahrnuje demolici stávajícího mostu z druhé poloviny 20. století a výstavbu nové monolitické estakády délky téměř 292 m, která převede silnici I/62 přes železniční trať č. 090 Ústí nad Labem – Děčín a navazující komunikace.

Technický popis a důvody realizace

Původní most byl tvořen soustavou devíti prostých polí s nosníky sestavenými ze tří částí a dodatečně předepnutými. Jeho technický stav a konstrukční řešení již neumožňovaly rekonstrukci – opravy by byly ekonomicky i provozně neefektivní. Z toho důvodu bylo rozhodnuto o jeho demolici.
Nový most je navržen jako monolitická předpjatá konstrukce ve tvaru „TT“, s celkovou délkou 291,58 m. V úseku polí 5 a 6 dochází ke změně šířky nosné konstrukce v souvislosti s přidáním připojovacího a odbočovacího pruhu pro mimoúrovňovou křižovatku. Návrhová rychlost větví je 30 km/h. Silnice I/62 je v úseku vedena v kategorii S11,5 a niveleta byla upravena tak, aby byla zajištěna minimální podjezdná výška nad železniční tratí.

Červencová fáze: řízená demolice nad železnicí

Demolice původního přemostění představovala klíčový a rizikový úsek celé stavby. Práce probíhaly nad elektrifikovanou dvojkolejnou tratí a bylo nezbytné je realizovat v nočních výlukách, aby byla zajištěna plynulost železničního provozu.

Tým Contract managementu zajišťoval v této fázi:

  • koordinaci BOZP, včetně přímé přítomnosti koordinátorky při odstraňování mostních nosníků,
  • řízení rizik a bezpečnostních opatření, aby činnost proběhla bez mimořádných událostí,
  • technický dozor stavebníka při kontrolách technologických postupů,
  • správu dokumentace a komunikaci mezi účastníky výstavby.

Realizovaná opatření zajistila provedení demolice v plánovaném termínu, bez negativního dopadu na železniční dopravu, a především bezpečně pro všechny zúčastněné.

Přínosy nové estakády

Nová konstrukce přinese:
  • zvýšení bezpečnosti dopravy a zajištění požadovaných technických parametrů,
  • plynulejší dopravní napojení na mimoúrovňovou křižovatku,
  • dlouhodobě udržitelnou a hospodárnou správu mostního objektu,
  • komfortnější cestování na jedné z nejzatíženějších tras Ústeckého kraje.

 

Základní údaje o stavbě

  • Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Zhotovitel: STRABAG SIS a.s.
  • Projektová dokumentace (DUSP + PDPS): Konsorcium APIS – SATRA – PONTEX
  • Cena stavby dle smlouvy: 258 989 989 Kč bez DPH
    

Přišel vám článek užitečný? Sdílejte jej dál.